İş Kadınları Derneği (İŞKAD), İş ve Meslek Sahibi Kadınlar Federasyonu (BPW), Kadın Girişimciler Derneği(KAGİD), Adana Soroptimistler Kulübü ve Seyhan Soroptimistler Kulübünden oluşan Adana Meslek ve İş Sahibi Kadınlar Güçbirliği Platformu, düzenlediği Arzum Markası sahibi Murat Kolbaşı konuşmacı olarak katıldığı aile şirketlerinin kurumsallaşmasına yönelik "Adana Geleceğini Konuşuyor" paneline TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve Meclis Başkanımız Şahin Bilgiç ve Başkanımız Muammer Çalışkan iştirak etmiştir.
Platform adına konuşma yapan dönem sözcüsü Av. Elif Doğan Türkmen, Devlette, özel sektörde ve kamuoyunda toplumsal cinsiyet eşitliğinin oluşmasına katkı sağlamak için bu platformu kullandıklarını söyledi. Tarafsız bir şekilde kadınların güçlenmesini hedeflediklerini ifade etti. Türkmen, "Biliyoruz ki ülkemizde kadının istihdamda ve girişimcilikte sayısının artması ile fırsat eşitliğini yakalamak mümkün. 2023 hedeflerini yakalayacaksak, kadınlarla yakalayabiliriz" diye konuştu.
Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç ise aile şirketlerinin yoğun rekabet ortamında hayatta kalabilmeleri için kurumsal yapılarının güçlendirmeleri gerektiğine vurgu yaptı. Günümüz rekabet ortamında dünyada küçük ve orta ölçekli kurumların ortalama yaşam süresinin 18 yıldan 12 yıla düştüğünü belirten Kıvanç, sadece Türkiye değil, dünyada da aile şirketlerinin 3. kuşağa ulaşma oranının yüzde 10 olduğunu kaydetti. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ne kayıtlı 1 milyon 350 bin sermaye şirketinin yüzde 94'ünün aile şirketi olduğuna dikkat çeken Zeki Kıvanç, çeşitli sorunları anlattı ve kurumsallaşmanın öneminin altını çizdi.
İşadamı Murat Kolbaşı ise 48 yıllık Arzum markasını dünden bugüne nasıl kurumsallaştırıp büyük bir marka haline getirdiklerine dair sunum yaptı. Babası ve amcalarının Adana'da ticarete başlayıp ardından İstanbul'da ev aletleri üretimini büyüttüklerini dile getiren Kolbaşı, şu anda 4 milyon adet satışla Türkiye'de yabancı markaların dahil olduğu pazarda 1. olduklarını söyledi. Ciroda ise 2-5 arasında olduklarını vurgulayan Kolbaşı, marka sayısını ve ürün çeşitliliğini artırdıklarını kaydetti. Aile şirketlerinin varlığını devam etmesi için mutlaka kurumsallaşmayı sağlamaları gerektiğine dikkat çeken Kolbaşı, dünyada kurulu olan İsviçre merkezli Family Business Network'u 40 kurucu üyeyle Türkiye'de de oluşturduklarını söyledi.
Panele, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ATB Meclis Başkanı Şahin Bilgiç, Adana Ticaret Borsası Başkanı (ATB) Muammer Çalışkan, Genel Sekreterimiz Mustafa Hızlı’nın yanı sıra Çukurova Belediye Başkanı Soner Çetin, Özler Tarım Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Özler, Adana Ticaret Odası (ATO) Başkanı Atilla Menevşe, Adana Hacı Sabancı OSB Başkanı Bekir Sütçü, İş ve Meslek Sahibi Kadınlar Federasyonu (BPW) Adana Temsilcisi Ayça Katlav, KAGİT, Adana Soroptimist ve Seyhan Soroptimist Başkan ve üyeleri ile STK kadın temsilcileri katıldı.